Edisi Kerepek Pisang

Assalamualaikum w.b.t dan salam 1Malaysia.



Memandangkan cuti umum yang datang berderet-deret, memaksa saya menyibukkan diri di dapur.

Jadi, inilah aktiviti saya - menyagat, menggoreng pisang nangka untuk dijadikan kerepek pisang.

Inilah hasilnya...


Dan ini pula, masih kerepek pisang, tetapi setelah penyagat terjatuh ke dalam kuali berisi minyak panas dan gagal diselamatkan, maka saya telah menukar pisaunya dan menyagat bentuk kerepek ubi!

Tapi, masih ok dan disira dengan cili dan gula.  Haya sukakannya!

Comments

  1. as salam sis... saya xpernah buat kerepek pisang dan skg dlm proses nak belajar..hehe... blh saya tau alat penyagat yg sis gunakan utk buat kerepek cmne rupenye? blh tak tunjuk gambanyer.. tq sis

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

D'Kok Eco Camp

Pohon Pine Cypress

Hello 2017!