Kembali (Oh, yeahhhh!)

Assalamualaikum w.b.t dan salam hormat semua.

Saya sudah kembali.  Ya, setelah sekian lama meninggalkan ruangan ini kerana pelbagai kekangan.

Definasi ‘kembali’ juga ditafsirkan dalam pelbagai bentuk:

1.       Kembali menjengah (laman ini)
2.       Kembali bertugas (setelah hampir 5 bulan menjadi penanam anggur tak Berjaya-sebab tidak menanam pun)

3.       Kembali menjalani kehidupan berdikari-yang selama ini juga tetap berdikari (tidak mahu mengulas lanjut)

4.       Kembali bertenaga (kerana selama ini tidak menjumpai minuman pencetus tenaga yang sesuai!) Ini tidak benar.  Langsung.

5.       Kembali gemuk!  Ini memang tidak di idamkan sama sekali.  Penanda aras-ukur lilit pinggang sendiri-apabila celana semakin ketat dan tidak perlu bertali pinggang.  Oh tidak!!!

6.       Kembali ke dapur.  Ini bermaksud, bukan selama ini saya tidak menjengah dapur, tetapi lebih kerap kerana beberapa faktor:
a.       Ayah tidak sihat kebelakangan ini, maka Emak tidak betah di dapur
b.      Anak-anak perlu di isi perutnya dengan lebih kerap.  Bayangkan si bongsu Israq boleh manjamah nasi lemak by Siti Fairuz (ahah, glamor bukan namanya?)  berharga RM1, sekali tiga bungkus!  Ya, benar. 
c.       Kuih siput resepi teragung Emak sudah mula mendapat tempat di hati pembeli dan saya tidak boleh berhenti ‘menggentel’.  Syukur.

Enam sahaja?  Itu sahaja yang mampu saya fikirkan.
Nanti, saya akan senaraikan pula peristiwa yang berlaku sepanjang saya menyepi itu.  Satu persatu.


Sekian, hingga ketemu lagi.

Comments

Popular posts from this blog

D'Kok Eco Camp

Pohon Pine Cypress

Hello 2017!