Puas Sudah

Sebelum mengambil keputusan untuk menulis tentang hidup saya di dalam belog ini, banyak sudah kemungkinan dan pentafsiran yang telah saya pertimbangkan memandangkan ia melibatkan semua segi dalam kehidupan harian saya dan masyarakat sekeliling, terutamanya keluarga saya.

Kehidupan saya penuh dengan warna-warni tetapi ia ibarat warna pelangi yang bersifat sementara, bergantung kepada jumlah biasan yang terhasil dari sang mentari.
Ia juga bersifat rapuh.  Tidak kekal lama bergantung kepada keadaan sekitarnya.  Tidak bisa digapai tangan.  Hanya mampu dijamah oleh pandangan mata.

Puas sudah saya menyimpan di dalam hati dan tulang-belulang, namun tidak dapat menahan jemari dari meluahkan di dalam naskhah maya ini.

Saya tidak pasti apa pandangan yang membaca dan tidak akan pernah tahu taakulan mereka terhadap penulisan saya.

Adakah perasaan yang terguris akibat lakaran jemari saya?
Jika itu yang berlaku-maafkan saya.

Saya hanya manusia biasa yang tidak lepas dari kesilapan.
Mohon jangan membenci tetapi tegurlah.




Comments

Popular posts from this blog

D'Kok Eco Camp

Hello 2017!

Pohon Pine Cypress